L'excel·lència perduda

dimecres, 13 de febrer del 2013

CASTELLERS I INDEPENDÈNCIA

Aquest vídeo m'ha fet posar el "gallina de piel" !: http://youtube.googleapis.com/v/ZE3RUNLCZYk

Jo abans era un d'aquells que pensava que això de fer castells era una cosa una mica tonta . . . . . fins i tot complicada: que si l'enxaneta, que si folre i manilles, que si un "tres de nou aixecat per baix" . . . . fins que un dia els vaig veure en directe. No, no penseu que va ser en una d'aquestes típiques jornades castelleres, a la plaça de la vila plena a rebentar de gent. Va ser diguéssim . . . . més intimista. 


A l'acte de cloenda d'un congrés de geologia celebrat a Manresa, els castellers d'aquesta localitat (es veu que es fan dir els "tirallongues"), ens van fer una exhibició per a nosaltres sols, els congressistes, al pati del teatre Kursal seu del esmentat congrés. Els teniem a tocar, i podíem sentir les seves veus i els seus crits, l'emoció que es respirava quan van començar a formar la "pinya", i l'esclat de joia i l'alegria desbordada quan l'enxaneta aconseguia el seu objectiu ! 

Com ja deveu saber, l'enxaneta i els que estan a sota (ho sento, no sóc un expert i no se quin nom tenen), són nens i nenes de curta edat. Caram!, com gaudien del moment!, la seva alegria era com si fos la d'un nen que havia marcat un gol jugant a futbol! I encara més la resta de castellers de la colla, segurament pares, mares, germans i germanes d'aquests vailets.

Però encara més impressionats van quedar alguns congressistes vinguts de terres llunyanes: Granada, Portugal, Brasil, Mèxic, Venezuela . . . . . literalment bocabadats.

S'ha escrit molt sobre el simbolisme que representa això de "fer castells". No afegiré res més, jo aquí només relato la meva experiència personal, la que em confirma que, fins que alguna cosa no la veus amb els teus propis ulls, no pots opinar.

I en aquest vídeo, tot i no està present a l'acte, els sentiments i les emocions que es poden palpar m'han arribat molt endins. Si fer un castell humà simbolitza la unió i la força de tot un poble . . . . si ens decidim d'una vegada per totes a "fer pinya" per anar cap amunt . . . . som imparables!! . . .  .  com va dir en Pep (Guardiola).

Catalunya aspira a ser un nou Estat d'Europa . . . . sí !! Però fixeu-vos bé en el vídeo: per fer la "pinya", conviden a la gent del públic que estaven presents a l'acte. TOT UN SÍMBOL!! La nova Catalunya l'hem de construir entre tots. No volem segregar ni estigmatitzar a ningú pel fet de no pensar igual o pel fet d'haver nascut fora. No anem en contra de ningú, tots sumem . . . i els volem a tots. Aquest és el missatge que s'ha de fer sentir.

Igual que l'actriu Montserrat Carulla, jo també estimo i admiro la cultura i la llengua castellanes, i les vull al meu costat de manera amistosa i en llibertat . . . . 






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada